Feminist javisst!

En extremt sammanfattad konversation (och översatt) mellan mig och en manlig granne jag stöter på då och då:
Han: alla kvinnor behöver en man som tar hand om henne, de behöver någon som försvarar henne, hjälper henne ekonomiskt och tillfredsställer henne. En kvinna klarar sig inte själv, hon behöver en man, det är så mycket hon inte klarar själv. (tro mig, mer än detta sades)
Jag: Dude, just stop talking. för det första, du är extremt mycket i underläge i denna diskussionen, två, säg ALDRIG så till en kvinna igen, EVER! Tre, jag kanske snart slår dig.
Han: Jag har rätt men jag märker att du blir arg så vi struntar i detta, vill du ha en cigg så lugnar du dig?
Jag: Okejdå, ge mig ciggen, gör inte det allt för ofta för då kommer jag börja röka igen och för denna gången låter jag vad du sa gå ut igenom andra örat, men seriöst! Går iväg och skäms för att jag accepterat en cigg mot tystnad och går in men huvudet nedsänkt.
 
 Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0