Vila i frid Anton. Du är redan saknad

"Ni alla som saknar honom, så mycket att ha i åtanke, läs citaten. I’m thankful for my years spent with this family; for everything we shared, every chance we had to grow. I’ll take the best of them and lead by their example; where ever I go. A friend told me to be honest with you, so here it goes. This isn’t what I want, but I’ll take the high road. Maybe it’s because I look at everything as a lesson, or I don’t want to walk around angry. Or maybe it’s because I finally understand. There are things we don’t want to happen, but have to accept; things we don’t want to know, but have to learn, and people we can’t live without, but have to let go.” JJ"
 
Fint citat, väldigt fint citat. Jag är ledsen och t.om gråter, men kan inte förstå hur de absolut närmsta måste känna. Hur min bästa vän måste känna. Vill göra allt för henne men där finns inget att göra. Vad gör man för en vän som blivit krossad, vad gör man när man själv är ledsen för en lättare vän? 
 

Det finns bara ett enda riktigt allvarligt filosofiskt problem: Självmordet
Att avgöra om livet är värt att leva eller ej är att besvara filosofins grundläggande fråga
-Albert Camus

 

Att få det där smset där det står att han inte längre lever av sin bästa kompis. Att känna hur man blir ledsen men hur ens tankar går till allt man vill göra för sina vänner. Jag är ledsen, väldigt. Men det värsta är smärtan jag vet att Galina bär på.
Folk blir arga på folk som tar sådana beslut. Jag vet hur det är, jag förstår. Men ändå känns det som det inte make sense. Vila i frid Anton, hoppas himlen är allt underbart som man hört

 Galina, jag är här. Vad du än behöver, när du än behöver mig. Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0