“It's what you choose to believe that makes you the person you are.” - Karen Marie Moning

 Detta kommer antagligen att låta som något otroligt löjligt, eller filosofiskt, beroende på hur man väljer att se på det.
 
Idag var jag ute och fotade lite. Var deppig över slutet av mitt förhållande och dessutom allmänt nere. Jag gick och tänkte på vad jag ville i livet men på grund av att jag faktiskt var nere kände jag mig just då inte så stark. Med dackes koppel i handen gick jag hem igen och precis utanför vårt hus upp till lägenheten vi bor i nu är ett stort kastanjeträd. Jag letade efter kastanjer på marken eftersom jag hade tänkt att gå ut för att fota hösttecken i mörkret, men hittade inga. Jag bestämde mig för att klättre upp i trädet och slå ner så många jag kunde. Att ta sig upp var verkligen inte lätt, jag har en massa skavsår på armarna efter alla försök men efter 17 försök kom jag upp, lyckades klättra mig högt upp och skakade grenarna tills de åkte ner kastanjer på marken.

Jag vet hur otroligt löjligt det låter men detta ändrade min syn helt, jag var inte längre deppig utan tänkte att jag kan, jag kan om jag vill, jag klarar allt jag bestämmer mig för att klara. Mitt liv kommer inte bli förstört för att jag inte längre kommer vara tillsammans med den jag älskar. Jag ska göra så mycket roligt jag alltid drömt om att göra, jag ska göra en karriär och efter alla dessa äventyr ska jag hitta någon jag vill leva med, kanske är det Philip, kanske inte.
 
Jag vet inte vart jag ska, men jag ska komma dit, och jag kommer att lyckas komma dit.
 
 
 
 
Otroligt vad ett träd kan representera! 

Kommentarer
Postat av: Mammis

När en dörr i livet stängs öppnas en annan. Det gäller bara att våga närma sig denna och kika ut på allt det underbara som faktiskt finns utanför och bara väntar på att bli utforskat!..... <3

2012-10-01 @ 21:42:53
Postat av: Mammis

....och VÄNTAR på att bli utforskat!

2012-10-01 @ 21:44:23
Postat av: Sara Rönnerling

Du är fantastisk! <3

2012-10-03 @ 09:44:26
URL: http://ronnerling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0