Så mycket som har hänt, så mycket positivt, så mycket negativt

De senaste veckorna har varit en riktigt berg och dalbana. Folk brukar säga så men i detta fallet är det verkligen sant. Mycket spännande har hänt, vi har flyttat in i vår lägenhete, möblerat, hunnit sova, duscha, äta, spelar spel, titta film och druckit lite drinkar här. Jag trivs och det känns bra. 
Men de senaste veckorna har det även gått en del neråt, jag har besökt akuten och vårdcentralen 6 gånger bara på två veckor. Jag väljer att inte gå in på för mycket om varför, men i vilket fall som helst har detta orsakat att jag inte kunde göra mina mockexams i skolan. Pga min uteblivna närvaro på dessa exams kommer jag inte att få göra mina exams ny i maj 2012 och därför inte få ta studenten till sommaren.
Detta besked har tagit hårt på mig, min prestationsångest, stolthet och styrka fick ta en rejäl smäll. Som tur är har jag en otroligt stöttande pojkvän och bra läkare vid min sida.
Jag har just nu ingen service på min telefon eftersom jag håller på att byta abonnemang, det tar lite tid men pga att jag inte velat ha för mycket kontakt med alla omkring mig har jag inte stressat med att kontakta min teleoperatör. Är det folk som har försökt kontakta mig så ta det inte som att jag inte vill höra av er!
Jag har nu försökt rycka upp mig, resa mig lite smått, metaforiskt pratande så är jag väl kanske på huk just nu, men jag ska bli stående igen vilken tid det än tar!
Jag har bestämt mig för att absolut inte ge upp, och sakta men säkert börja ha kontakt med omvärlden igen. Okej jag får mina gymnasiebetyg något eller några år senare, men det viktigaste är att jag blir frisk, blir jag inte det kommer jag ändå inte ha någon användning av mina betyg. Kommer nog inte vilja ha någon student när det väl blir av, men jag ska ha mina betyg och jag ska börja universitiet, planen är fortfarande den samma, även om den har blivit uppskjuten!
Kram!



Kommentarer
Postat av: Anon

You're a strong person! Keep it up and I wish that everything will work out for you in the end :)

2012-03-05 @ 22:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0