En ängel jag inte än har mött

Sitter och filosoferar här i den händelsetomma natten, tänker på henne, hon jag inte mött än!. De flesta vet vid det här laget att jag inte mår speciellt bra, jag är sjukskriven för en massa och därför kommer jag inte att ta studenten denna sommaren. Det har varit mycket det senaste året, så mycket gott och ont. Då jag lever tillsammans med min älskade man så har jag allt jag ens hade vågat be om, men detta hindrar inte mina sjukdomar och besvär för att stanna kvar.

Mitt under en tung och mörk period fick jag höra något som redan då lös upp mitt mörker - jag ska bli faster! Min älskade storebror som jag alltid sett upp till ska få en dotter. Vad denna flicka gör med mitt liv, det har hon ingen aning om när hon ligger där och har det bra i mamma Marias fina mage, och det kommer ta många år innan jag kan berätta för henne och bli förstådd. Hon blev som en ängel i mitt mörker och jag längtar efter henne något så fruktansvärt mycket.
Min bror, som jag älskar så mycket, ska bli pappa, han blir pappa till det barnet som under många stunder fått mig att tänka annorlunda och som fått mig att ta rätt beslut när det känts tomt. Denna lilla flicka, denna ängel jag inte ens vet namnet på lyser upp mitt mörker och fick mig att längta. Jag kallar henne ängel men det är inte bara för att hon lyst upp mitt mörker, men för att hon har vaktat mig och hjälpt mig frammåt. Jag kallar henne ängel för att jag inte kan hennes riktiga namn, och jag kallar henne ängel för att hon har tänt ett ljus utan att ens leva i vår värld än.
Vem kan göra det om inte en ängel?
Med en lånad bild och lite photoshop jobb lyckades jag göra lite olika modeller av en bild passande till texten.

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Natali

Såå fint skrivet! Är så glad för din skull :D <3

2012-03-27 @ 08:54:08
URL: http://nathalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0