Det får helt enkelt bära eller brista!

jaha, nu sitter man här, sista dagen på ett härligt jullov och deppar inför att skolan börjar imorgon. Att förra terminen var följd av tragedier, saknad och liknande är inget nytt, vilket som också påverkade mitt skolarbete väldigt mycket, och denna terminen ska jag gå in med hoppet att höja alla mina betyg så jag åtminstone bli hyfsat nöjd med mig själv, men detta är ju lättare sagt än gjort med veckor fyllda av prov, inlämningar, uppsatser, spanskläxor osv, usch :(
Men för att inte det var nog måste jag börja jobba igen, om jag då inte hittar något annat spännande kommer jag nog fråga på fh och jag kan börja jobba där igen, och sedan jobba varannan helg, man måste ju ha pengar till sommarkul sen, och det finns en massa planer, roadtrip, p&l festivalen igen, semester med kusinen och kanske grekland med malin & juicy? Dessutom vill jag hoppa fallskärm och kunna sommarshoppa, så ja, jag måste helt enkelt jobba!
Det kommer bli myckt slit plus jobbande och barnpassning, men det är ju inte bara tråkigt som händer detta halvår inte! Många vänner fyller 18 år, ska till prag i april/maj med fint folk från skolan och festa fem dagar i rad och det blir säkerligen en hel del mys och festande som går att klämma in på någon kant!

Hur pusselbitarna ska gå ihop denna terminen vet jag inte, men det får helt enkelt bära eller brista, och hoppet är att på skolavslutningsdagen till sommarlovet ska jag känna med gott samvete att jag har 10 helt underbara veckor framför mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0