Hårförlängning eller inte?

Usch, det här med hårförlängningsfrågan drar mig isär så mycket det bara går.
Jag vill så mycket men samtidigt så vill jag inte.
Jag har ju gjort det här med hårförlängning tre gånger, med olika metoder, bäst tyckte jag om weawing metoden, underbart faktiskt. Men även där fanns ju nackdelen att håret liksom trasslade ihop sig där flätorna satt vilket som ledde till att det blev stora tovor, som sedan slet mycket på håret när man skulle reda ut dessa.
Alla dessa gånger jag tagit ut mina hårförlängningar har jag blivit så deppig av vad som hänt med mitt riktiga hår. Och nu börjar mitt hår växa en del, faktiskt ( ÄNTLIGEN?). Men det är fortfarande långt tills det blir min "drömlängd" och dessutom den tjockheten och volymen jag vill ha. Men om jag fortsätter sätta i förlängningar så kommer jag ju ändå få vänta ännu längre för att mitt ska växa ut ( för jag anser att du inte ger ditt hår en ärlig chans att växa när du har din förlängning i). Men nu närmar sig sommaren och jag vet hur mycket ,mer självsäkerhet jag får med dethär fina långa håret, frågan är alltså, ska jag eller ska jag inte sätta i hårförlängning igen?

Nackdelar:
< Kommer får vänta ännu längre på mitt vanliga hår ( notera att detta är en stoor nackdel)
< Det är dyrt
< det är mycket jobb för att hålla det som man vill ha det.

Fördelar:
> jag får en stor skopa mer självförtroende och blir nöjd med mig själv på ett helt annat sätt.
> jag får glädjen med att kunna prova många nya frisyrer med håret
> jag får snyggare hår, helt enkelt, vilket jag tycker betyder att jag blir mycket snyggare i helhet.

& om man nu tycker att jag ska göra det, vilken metod och varför?

Här är några (läs; många) gamla bilder då jag har förlängning i.











pusspuss på er!


Kommentarer
Postat av: Natali

Borde du inte vänta tills du har råd med resan först? jag vill oxå ha längre hår men jag väntar tills de växer :/

2009-05-26 @ 11:39:42
Postat av: Anonym

skaffa clip-on. Då kan du ju sätta i det om du vill vara fin osv, sen tar ur det när du duschar, sover osv.. skadar inte håret alls

2009-05-26 @ 22:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0