Bästa bion just nu?

Varit på bio två gånger denna  veckan, bio nummer ett var Ice age 3D och bio nummer två var Drag me to hell. Tänkte skriva lite snabbt om dem och vad jag tyckte, dock kan man verkligen inte jämnföra dem då det är helt olika filmer.

Ice age 3 ,3D - det våras för dinosaurierna.


Ice age fantast som jag är tyckte jag den var dö rolig. Något som alltid kan få en på bättre humör, en fantastisk film helt enkelt. Men sen är det ju så att första filmerna är nästa alltid bäst. Ettan var nog lite bättre än denna men inte ligger den långt före alltså! och trean var mycket bättre än tvåan. Sid och hans syn på livet är helt underbar, och ibland önskar jag att jag kunde vara som honom, se allting som så lätt och inte tänka på alla konsekvenser!
3-4 av 5 stjärnor eller toasters eller vad man säger!

Drag me to hell
Sån jobbig text i början, men jag vill inte titta längre in i trailern så jag hoppas att den är okej helt enkelt.

Filmen och den gamla damen skrämde mig otroligt mycket, och just nu när jag bara skriver om den blir jag jätterädd. men sen o andra sidan är jag äldigt lättskrämd och väldigt mesig av mig.
Själva handlingen var okej, men mycket effekter och vissa scener var oehört B-film aktikt.
Jag kan inte riktigt bedömma den, i skrämsel 5 av 5. ( mest för att jag blir jättelätt rädd och det är mycket sånna "hoppa upp i stolen effekter")
Men själv filmen får nog bara 2.5-3 av 5.

Var högljudd under båda filmerna, på Ice age skrattade jag jättemycket och på drag me to hell skrek jag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0