två failade prov!

Suck, fick tillbaka två prov idag, failade på båda. Det är helt sjukt, har aldrig i hela mitt liv fått ig på prov innan, men denna veckan fick jag ig på sammanlagt 3 prov, då är det verkligen något som är fel. Som ni kanske kan räkna ut behöver jag verkligen lov nu. Fyfan vilken smäll mitt lilla svaga självförtroende fick ta idag, usch, frågan är när det orkar resa sig igen :(

Just nu är det jobbiga att jag behöver läsa upp till matte D för att komma in på ngn av de universiteten jag vill komma in på, och då måste jag enligt IB välja math standard level, och för att kunna välja det behöver jag en femma i betyg ifrån PRIB, och denna terminen får jag nog en trea i matte :/ så nästa termin måste jag jobba upp mig två betygssteg, inte för att vara så men jag tror att det är något jag klarar av om jag anstränger mig, men frågan är om jag orkar två år med matte A-E, orkar jag verkligen detta? så min plan är att kanske läsa studies i matte (lägsta nivån, matte a-c) och sedan läsa matte D på komvux innan jag börjar universitet? För då har jag ju mer tid och ro i kroppen att koncentrera mig på bara de två ämnena och kanske kan få bättre medel ifrån ib betygen. Jag vet att ni som inte går ib säkerligen inte fattade ett skit eftersom det låter så klyddigt, men ja, det är det också egentligen. Så nu är jag lite depp faktisk.

Ikväll blir det att kolla på rytmus konsert, josefin, lucas, tina, hanna osv spelar, så trevligt det ska bli :)
Nu funderar jag på att ta en snabb powernap och försöka komma upp om 20 min innan det är dags att sticka, puuuuuuuuuuuuuusssss! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0